Wednesday, November 02, 2005

...:::Happy Deepavali & Selamat Hari Raya:::...

Today, I want to do something rather special. I guess you should already guess what is it right? YES, I'm not blogging in those very-damn-hard-to-read Canto, but NO I'm not going to continue blogging in English either. I'm going to blog, this time, in out most lovely National Language, Bahasa Melayu.

Latest Fashion Trend

Selamat petang semua, ini kali pertama saya menggunakan Bahasa Melayu untuk menulis blog. Sebabnya, Hari Raya sudah dekat. Saya tidak dapat menjelaskan betapa sengsaranya saya untuk memikirkan perkataan-perkataan yang sesuai untuk digunakan. Tambahan pula, saya begitu perlahan sekali mengejakan setiap satu perkataan disini. Walaubagaimanapun, saya mesti meneruskan usaha saya untuk blog dalam Bahasa Melayu.

Pertama sekali, Happy Deepavali & Selamat Hari Raya untuk semua. Maaf zahir dan batin sekiranya saya ada melakukan apa-apa kerenah aneh yang telah menyinggung perasaan sekalian semua.

Happy Deepavali

Hari ini hari cuti, sebab hari Deepavali-lah. Sebenarnya, hari ini sememangnya tiada mana-mana yang boleh dituju oleh saya berserta rakan serumah saya, JL a.k.a Zaki sebab kita takde kereta yang boleh dipinjam mahupun ditumpang. Tetapi, malang takkan ikut seseorang untuk selamanya. Kawan kita, Tiah, baru sahaja pulang dari tempat kerjanya di Pulau Pinang untuk mencari kawannya di KL. Jadi, hari ini, kami pun ikut-lah kereta dia untuk pergi ke One Utama. Sebab kami pergi One Utama, adalah kerana kawan kita ni, Tiah, nak pergi gunting rambut di salah sebuah saloon kat sana. Jadi, kami pun ikut-lah.

Our Little Friend on the LEFT

Semasa tunggu Tiah mengunjung ke saloon, kita bertiga, JL, PL & saya, pun lepak-lah kemana-mana sahaja. Kita pun pergi-lah ke supermarket kat bawah untuk membeli-belah. Bukan-nya lama sangatlah kita beli, Tiah sudah telefon saya sudah siap. Lepas tu, kita pun cari-lah dia. Lepas tu, makan malam pulak. Kali ni, kita makan kat restoran orang puteh, Fish & Go. Bukan-lah mahal sangat macam Chillies tapi rasa makanan kat situ memang bes. Cukup sedap dan kenyang. Memang berpatutan. Kita order asing-asing-lah. Tiah ngan PL order Fish & Chip, JL order Salmon Cajun dan saya order Seafood Platter. Starter pulak, kita order Pasta & Shrimp.

Pasta & Shrimp

Fish & Chip

Salmon Cajun

Seafood Platter

Dah, itu dia makanan kita yang begitu sedap rupa-nya, lagi sedap rasa-nya. Tengok pun dah mula lapar lagi. Oh ya, belum lagi memperkenalkan kawan kita hari ini.

The Lovely Couple

Not a Lovely Couple

Lepas makan, kita tengok wayang lagi, Doom kat GSC. Cerita dia memang serupa-lah ngan cerita game dia tapi dia buat macam ada suspense sikit. Syok jugak-lah tengok wayang tu. Pompuan dalam cerita tu pun bes jugak. Jadi, kesimpulannya, semua-nya bes. Dah-lah mengarut banyak kat sini. Hari ni memang syok lah sebab dapat keluar dari Cyberjaya yang dah macam setengah mati. Asalkan bukan kat Cyberjaya, pergi mana pun syok sekali. Baiklah, esok pagi kena kerja lagi. Lepas tu, raya hari Khamis. Jadi Selamat Hari Raya lah ya kawan-kawan melayu kita.

Selamat memandu kat jalan raya bagi semua yang balik kampung tu. Jangan sebab nak cepat, buat benda-benda bodoh ya. Nanti kamu tak mati, susahkan orang lain pulak. Jadi awas sikit-lah ya. Bagi saya, saya terpaksa lepak kat Cyberjaya sehingga hujung minggu ini. Bukannya takde cuti, cuma takde orang tumpang balik Ipoh. Terpaksa-lah peruk kat sini aje. Baiklah, tak boleh nak ubah ape-ape, biar aje-lah. Mungkin ade sape nak cari saya kat sini lepak.

Loveliest Pair

One bite & you're hooked! -Fish & Go

ChiM

5 Comments:

  • WAH. You pun cakap dalam BM, saya pun follow suit lah.

    Aiyak, you mau 'hang kai' tapi cuma boleh peruk kat Cyber, saya mau peruk kat 'OK' pulak tapi kena bawak ke Pinang dua hari kemudian.

    Tak adil lah ~ T_T

    By Blogger Jad [Alt] Kaizer, at Wednesday, November 02, 2005  

  • aiyak.....lei dou hai gong fan jung man lar.....your BM is incomprehensible leh.....memang tak faham sama sekali....

    By Blogger chim-chimz, at Wednesday, November 02, 2005  

  • Mm hou yi si, ngor geh BM kei sat hai BP lei geh (Bahasa Pasar si ya)

    Aih, ngor yau yiu chot fou (out-station), hang 'Pinang' ah... ga (holiday) dou you fong sai la, yan dei lok KL, ngor jau xiong PP, hou chi yau D quai-quai dei gom.

    By Blogger Jad [Alt] Kaizer, at Wednesday, November 02, 2005  

  • Buat sahabatku...chim Wai choong

    Pertama kali saya masuk blog awk ni mmg sungguh menarik perhatian kerana awak mengekspresikan diri dalam pelbagai bahasa.
    Namun bila terbaca blog awak yang ditulis dalam BM ni, baru saya tahu tahap penggunaan BM awak. Hahaha!! Kelakar sungguh. Tapi tak pe, saya tetap bangga kerana apa yang awak tulis tu, saya boleh tafsir dan faham. Kalau dah selalu menulis dalam BM, mesti awak boleh jadi blogger melayu yang terbaik.
    Seboring-boring awak duk kat Cyberjaya tu, ada jugak malaikat yang datang menyelamatkan awak kan. Bertuah hidup.
    Sehingga awak menulis lagi dalam BM, salam ingatan kekal abadi buatmu sahabatku....

    By Anonymous Anonymous, at Saturday, November 05, 2005  

  • ~maylynn
    tau la aku BM aku tu memang lawak skit tapi tak payah lah nak perli aku sampai macam tu kan? kalo setakat faham tu cukup lah bagi aku sebab bukan-nye ade sape nak cakap kat aku dalam BM kan. Hehehe, lain kali tu tuition kat aku lar untuk improve BM aku ye?

    By Blogger chim-chimz, at Tuesday, November 08, 2005  

Post a Comment

<< Home